TUS – Trening Umiejętności Społecznych
Realizowane przez Centrum Terapii Behawioralnej (CTB) we współpracy z Instytutem Edukacji Terapeutycznej w Radomiu
MIEJSCE: CENTRUM ARKA W RADOMIU ul. Kazimierza Kelles-Krauza 19 (sala konferencyjna)
TERMIN: 01-02.04.2023 R.
CZAS TRWANIA: 22 godz. szkoleniowe (sobota 9.00-18.00, niedziela 9.00-16.00)
KOSZT: 620 ZŁ
PROWADZĄCE:
mgr BARBARA OLSZEWSKA – pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta behawioralny, nauczyciel wspomagający kształcenie integracyjne oraz tyflopedagog. Od 2006 roku prace zawodowo z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z ukierunkowaniem na pracę z dziećmi z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Pracownik Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach, gdzie prowadzi terapie indywidualną, grupową (trening TUS), punkt konsultacyjny oraz przeprowadza diagnozy funkcjonalne dzieci. Zatrudniona w Szkole Podstawowej nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu jako nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne oraz w Szkole Podstawowej nr 36 w Zabrzu jako tyflopedagog. Współpracuje z fundacją z ASPi-racjami w Łodzi, Niepublicznym Punktem Przedszkolnym „Niebieski Zakątek II” w Chorzowie oraz Niepubliczną Szkołą Podstawową „Niebieski Zakątek” z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Chorzowie jako konsultant terapii dzieci ze spektrum autyzmu.
mgr OLIMPIA SZARAPOW – FOIT – pedagog specjalny w zakresie pedagogiki terapeutycznej, terapii pedagogicznej z oligofrenopedagogiką oraz surdopedagogiki, certyfikowany terapeuta behawioralny. Od 2006 roku pracuje zawodowo z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zatrudniona w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 12 z Zabrzu w charakterze nauczyciela współorganizującego kształcenie integracyjne. Jako pracownik Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach zajmuje się terapią indywidualną, grupową, konsultacjami terapeutycznymi oraz diagnozą funkcjonalną.
DLA KOGO?
psychologów, pedagogów, logopedów, nauczycieli kształcenia specjalnego, kadr poradni psychologiczno-pedagogicznej, terapeutów (w szczególności dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu i Zespołu Aspergera) oraz zaburzeniami psychicznymi. Specjalistów pracujących z młodzieżą wykazującą problemy wychowawcze oraz młodzieżą u której długotrwała izolacja spowodowała wykształcenie mechanizmów dysfunkcyjnych w relacjach międzyludzkich.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Umiejętności społeczne – termin/definicja.
- Trener – osoba prowadząca zajęcia.
- Dobór do grup.
- Umiejętności bazowe: kontrola poleceniowa, współdzielenie pola uwagi, naśladowanie, komunikacja, zabawa.
- Organizacja grupy.
- Motywacja.
- Wzmocnienia.
- Gospodarka żetonowa i systemy punktowe.
- Kontrakty behawioralne.
- Sposoby uczenia umiejętności społecznych – metody i techniki.
- Podpowiedzi.
- Formy pracy.
- Opracowanie tematu spotkania.
- Omówienie dostępnej literatury.
+zajęcia warsztatowe
CENA ZAWIERA:
- materiały szkoleniowe,
- przerwy kawowe z poczęstunkiem,
- certyfikat o ukończeniu szkolenia potwierdzającego nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych.
WARUNKIEM WPISANIA NA LISTĘ UCZESTNIKÓW JEST:
– Przesłanie zgłoszenia za pomocą formularza na stronie internetowej www.edukacjaterapeutyczna.pl
– Wszelkie należności z tytułu kursów lub szkoleń płatne są na rachunek bankowy organizatora ING Bank Śląski S.A. PL 26 1050 1793 1000 0090 8191 2140 ze wskazaniem w treści przelewu nazwy szkolenia i osoby biorącej w nim udział.
Liczba miejsc na szkolenie jest ograniczona.
Instytut Edukacji Terapeutycznej Karolina Skóra został wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym 2.14/00140/2020.