MIEJSCE: Centrum „Arka” W RADOMIU ul. Kazimierza Kelles-Krauza 19 (sala konferencyjna)/ hotel z możliwością rezerwacji noclegu.
TERMIN: 27-28.04.2024 r.
CZAS TRWANIA: 20 godzin dydaktycznych
DZIEŃ I 10:00 – 18:00
DZIEŃ II 9:00 – 16:00
KOSZT: 1000 zł
DLA KOGO: Szkolenie z zakresu AAC (ang. Augmentative and Alternative Communication – AAC) przeznaczone jest dla osób pragnących wykorzystywać w swojej pracy metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej: pedagogów, logopedów, terapeutów, nauczycieli i innych osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością powodującą brak lub ograniczenie komunikacji werbalnej: niepełnosprawność intelektualną, niepełnosprawnością ruchową, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy (afazja, opóźnienie psychoruchowe, uszkodzenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego lub oddechowego i in.), w stanach po uszkodzeniu mózgu w wyniku wypadku, wylewu, niepełnosprawnością sprzężoną.
Nie jest konieczne ukończenie szkolenia na poziomie bloku III
PROWADZĄCA: Magdalena Grycman – dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie.
Była stypendystką Prentke Romich Scholarship, konsultantem wiodącym „Sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania” przy UNDP Umbrella Projekt, przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających ISAAC (International Society for Augumentative and Alternative Communication). W 2008 roku po „34. Konkursie projektów badawczych własnych promotorskich” uzyskała grant ministerialny na realizację badań dotyczących porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiących. We wrześniu 2009 roku obroniła dysertację doktorską pt. „Wpływ komunikacji wspomagającej i alternatywnej na efektywność porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiącej”. Jest autorką artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej i książek: ,,Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Poradnik nie tylko dla rodziców”, „Porozmawiajmy”, „Porozmawiajmy – poradnik dla nauczyciela”, „Dom malowany”, „Dom na nowo malowany”, „Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wraz z propozycjami strategii terapeutycznych”, trzech zestawów ćwiczeń pt. „Jedzenie”, „Emocje” i „Ciągi czynności, gry i zabawy” z serii „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się”, jest współautorem książki „Wiem, czego chcę” oraz ,,Podręcznego Słownika Terminów AAC”
Blok IV
Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.
- Praca z rodziną użytkownika AAC.
- Kryteria warunkujące skuteczność oddziaływań w środowisku rodzinnym.
- Tworzenie modeli aktywnych we współpracy z rodziną użytkownika AAC.
- Wiedza, umiejętności, pomoce AAC z perspektywy rodzinny.
- Wyodrębnianie elementów składowych indywidualnego systemu komunikacji. Przekazywanie strategii AAC rodzicom.
- Sposoby rozwijania, podtrzymywania i ulepszania komunikacyjnych więzi – planowanie z rodziną użytkownika AAC oddziaływań wspomagających.
- Praktyka tworzenia wieloskładnikowych systemów u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji.
Uczestnik po szkoleniu będzie:
- Posiadał umiejętności w zakresie tworzenia aktywnych modeli wspomagających porozumiewanie się.
- Potrafił włączać rodzinę w proces nabywania kompetencji komunikacyjnych dziecka.
- Znał kryteria warunkujące skuteczność oddziaływań AAC w środowisku rodzinnym.
- Potrafił planować komunikacyjny system dziecka na poziomie wiedzy, umiejętności oraz pomocy AAC.
- Znać sposoby pracy AAC stosowane wobec osób ze złożonymi zaburzeniami komunikacji.
- Potrafił wprowadzać do procesu porozumiewania się strategie AAC oraz pomoce o niskim i wysokim poziomie zaawansowania technicznego.
- Znał podstawowe oprogramowania komputerowe wykorzystywane w terapii AAC.
Forma: Wykłady z prezentacją materiału filmowego,
CENA ZAWIERA:
– materiały szkoleniowe w wersji papierowej,
– zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
– przerwy kawowo-herbaciane
WARUNKIEM WPISANIA NA LISTĘ UCZESTNIKÓW JEST:
– Przesłanie zgłoszenia za pomocą naszej strony internetowej www.edukacjaterapeutyczna.pl
– Dokonanie opłaty kwalifikacyjnej 100 zł w ciągu 7 dni kalendarzowych od wysłania formularza zgłoszeniowego.
– Pozostałą kwotę , należy uregulować najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych przed datą szkolenia.
– Wszelkie należności z tytułu kursów lub szkoleń płatne są na rachunek bankowy organizatora ING Bank Śląski S.A. PL 26 1050 1793 1000 0090 8191 2140 ze wskazaniem w treści przelewu nazwy szkolenia i osoby biorącej w nim udział.