MIEJSCE: Radom/ CENTRUM ARKA W RADOMIU ul. Kazimierza Kelles-Krauza 19 (sala konferencyjna)
TERMIN: 17-18.03.2023 r.
CZAS TRWANIA: 20 godz. – 2 dni (piątek po południu i sobota)
KOSZT: 620 zł
DLA KOGO?
psychologów, pedagogów, logopedów, nauczycieli kształcenia specjalnego, kadr poradni psychologiczno-pedagogicznej, terapeutów, pracownicy pomocy społecznej.
PROWADZĄCY:
mgr Jacek Kielin – Absolwent psychologii UAM, od 1990 roku prowadzi społeczne Przedszkole Specjalne „Orzeszek” (Stowarzyszenie Na Tak) w Poznaniu. Autor książek: „Rozwój daje radość – terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim”, „Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego” i „Profil osiągnięć ucznia”.
mgr Adrianna Domachowska – Mandziak -Magister psychologii (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ). Ukończyla kurs w zakresie nauczania psychologii i edukacji zdrowotnej. Ukończony I i II stopień szkolenia „ Metody ruchu rozwijającego V. Sherborne”. Certyfikowany trener Videotreningu komunikacji. Od 2000 roku pracuje w Warsztatach Terapii Zajęciowej, pełniąc funkcję psychologa i kierownika placówki. Od 2002 – psycholog w Poradni Rozwojowej dla Dzieci i Młodzieży „Jaskółka” w Poznaniu.Osoba o niezwykłej intuicji terapeutycznej oraz ogromnej życzliwości i otwartości na innych ludzi.
CHARAKTERYSTYKA I ZAKRES SZKOLENIA:
Zachowania trudne stanowią dla nauczycieli i terapeutów szczególne wyzwanie.
Na szkoleniu, w sposób systematyczny przedstawimy pomysły radzenia sobie z najtrudniejszymi zachowaniami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W każdym zachowaniu niepożądanym zakodowana jest informacja o jego przyczynach i powodach dla których osoba z którą pracujemy, zachowuje się w ten właśnie sposób. Umiejętność postawienia właściwej diagnozy jest konieczna do skonstruowania środków skutecznej interwencji. Na szkoleniu przedstawimy nie tylko spójną wizję i teorię rozwiązywania wyjątkowo trudnych zaburzeń zachowania, ale przede wszystkim wiele bardzo praktycznych wskazówek dotyczących właściwych reakcji na trudne zachowania i pomysłów na skuteczne ich eliminowanie. Zmiana w zachowaniu dziecka zazwyczaj nie wymaga bardzo długiej, ciężkiej i konsekwentnej pracy!1 Właściwe odczytanie zachowania niepożądanego, umożliwia skuteczną interwencję poprzez zazwyczaj drobną zmianę w zachowaniu nauczyciela pracującego z takim uczniem. Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów pracujących tak z dziećmi jak i z osobami dorosłymi.
PROGRAM SZKOLENIA: Zapoznanie się z zasadami pracy z osobami z niepełnosprawnościami i autyzmem wykazujących trudne zachowania. Sposoby reakcji bezpośredniej na różne zachowania trudne. Budowanie pozytywnych relacji z osobami o zaburzonym zachowaniu. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze. Zaburzenia lękowe. Analiza ABC. Wprowadzanie strategii zastępczych. Sposoby wydawania poleceń i stawiania wymagań. Kary i konsekwencje.
CENA ZAWIERA:
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
- serwis kawowy.
WARUNKIEM WPISANIA NA LISTĘ UCZESTNIKÓW JEST:
– Przesłanie zgłoszenia za pomocą formularza na stronie internetowej www.edukacjaterapeutyczna.pl
– Wszelkie należności z tytułu kursów lub szkoleń płatne są na rachunek bankowy organizatora ING Bank Śląski S.A. PL 26 1050 1793 1000 0090 8191 2140 ze wskazaniem w treści przelewu nazwy szkolenia i osoby biorącej w nim udział.
Liczba miejsc na szkolenie jest ograniczona (max 25 osób.)